موضوع: تعميرگاه مجازی پرايد
-
29 فروردین 1399, 14:14 #181
دوست عزیز اگر از بالای گیر بکس و کنار ترموستات، موتور نم روغن داره باید اورینگ دور دریچه سنسور میل سوپاپ رو تعویض کنید. برای این کار باید پایه سیم گاز و پایه کوئل رو باز کنید تا به پشت کوئل دسترسی پیدا کنید و بعد یک دریچه پلاستیکی مشکی رنگ و حالت دایره با دو تا پیچ ۱۰ داره که باید بازش کنید و دورش یک اورینگ داره که باید تعویض کنید. نیازی به باز کردن خود سنسور میل سوپاپ نیست. پیشنهاد میکنم بعد از تهیه اورینگ جدید با ظرافت با چسب مزدا هم دور اورینگ بزنید تا از خیال جنس بنجل اورینگ و روغن ریزی بعدا خلاص بشید.
ضمنا برخی پراید های قدیمی سنسور میل سوپاپ ندارن اما این دریچه رو دارن که در اون صورت همین مراحل بالا رو طی کنید.
یاعلی
اگر توضیحاتم گویا نبود بفرمایید تا بعدا با عکس توضیح بدم.
-
29 فروردین 1399 14:14 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- محل سکونت
- tuningforum.ir
- نوشته
- 1026
-
29 فروردین 1399, 14:19 #182
حتما خیلی فوری اقدام به تعویض گردگیر بکنید وگرنه درگیر هزینه تعویض پلوس میشید.
برای این کار باید بعد از بازکردن چرخ
سیبک طبق رو از زیر سگ دست جدا کنید و همچنین میل موج گیر رو از جاش توی طبق خارج کنید بعد با یک کشش ساده و با احتیاط سگ دست رو به سمت خودتون بکشید تا سیبک از داخل گیر بکس خارج بشه حالا باید سه شاخ پلوس رو از سر میل باز کنید و نسبت به تعویض گردگیر پلوس اقدام کنید.
باتشکر
-
1 تیر 1399, 13:41 #183
ی پراید کم کارکرد که مالکش میگفت چند ساله خواب بوده دیدم ولی به شدت داخل کاپوت کثیف و روغنی و رادیات زنگ زده بود - مدل 90 و 55 تا کارکرده :) دلیلش چی میتونه باشه؟
-
2 تیر 1399, 19:49 #184
عدم رسیدگی
-
2 تیر 1399, 20:32 #185
-
3 تیر 1399, 13:36 #186
برای اطمینان از چند سال خواب و کم کار بودن به خوردگی و پوسیدگی های صندلی ها فرمان راننده دسته دنده توجه کنید
شما اول باید یک شستشو موتور بدید بعد دو لیتر ضد یخ داخل رادیاتور بریزید و دو سه روز باهاش اینور انور برید اگر نشتی نداشت که مشکلی نیست
اگر نشتی داشت باید ببینید از کجاست و تعمیر کنید
اگر هم ماشین روشن نشده چند سال و الان روشن نمیشه بهتره هست یک مکانیک بیارید بالا سر ماشین ابتدا روشن کنید ماشین رو بعد اب روغن و فیلتر های ماشین رو عوض کنید بعد ضد یخ بریزید و کار بالا رو که گفتم انجام بدید
-
19 فروردین 1400, 11:10 #187
سلام پراید 83دارم انژکتور هدرز نصب کردم ریمپم کردم بعلاوه فیلتر هوا اسپرتی و منبع اگزوز تیبایی انداختم کلا از هدرز تا منبعو تیبایی انداختم که هوای بیشتری خارج بشه تا همین اواخر خوب بود و قشنگ 10 15 درصدی تغییر کرد شتابو قدرت ماشین ولی چند وقته تو دور بالا صدای دنده مرده میده و شتاب ماشینم کمتر شده انگار جون نداره مخصوصا تو دنده ۴ این اخریا که روغن ماشینو عوض کردم تو در موتور یه مقدار لجن گرفاه بود یارو گفت تو موتور احتمالا بدتره و رسوب زیاد داره گفت میخوای موتورو با محلول مخصوص بشورم چون پدر موتوره درمیاره گفتم نه حالا این صدای ناک که میاد میتونه بخاطر رسوب باشه؟چون درموردش میخوندم نوشته بودن رسوب باعث میشه دمای موتور بره بالا و قبل اینکه شمع جرقه بزنه مخلوط سوخت و هوا منفجرشه و این صدا بوجود بیاد باید موتور رو بیارم پایین؟
-
7 خرداد 1400, 05:04 #188
با سلام و خسته نباید خدمت عزیزان
چند تا سوال داشتم اگه کسی جواب بده ممنون میشم (پراید صبا مدل ۸۷ زیمنس)دارم که یه مشکلاتی باهاش پیدا کردم دوسال میشه چراغ جلو تعویض کردم و مدل ۱۳۱ گذاشتم چون تصادف کردم چراغ خودش شکست و نور بسیار عالی داشت البته فابریک نبودن اما جنسش عالی بود سال ۸۹ خریدمشون از اون روزی که ۱۳۱ گذاشتم نور ماشینم به نور چراغ جلو نشد ک نشد ۵ بار کاسه چراغ خریدم همه نورشون افتضاح بود کاسه نو میخواستی تنظیم کنی پیچش میچرخید جهت نور ثابت بود و کلا پخش بود و جمع نمیشد تو یه نقطه الان چند وقتی هست که نورشون خیلی خیلی ضعیف شده به طوری که تویه یه خیابونی که چراغ روشن باشه بری نور چراغ مشخص نیست این همه گفتم که به اینجا برسم ببخشید اگه زیادی حرف زدم اما دلم پره ازشون؟ خلاصه بخوام بگم برق ماشین ضعیف شده جوری که دکمه بالا بر شیشه رو بزنم نور ساعت خاموش میشه سرعت بالا و پایین رفتن شیشه ها خیلی کم شده وقتی کولر رو دور ۳ بزام بازم ساعت نورش کم میشه گاهی چند ثانیه میره و بازه برمیگرده و افت پیدا میکنه پرتاب باد البته چراغ ک روشن میکنم نور داخل صفحه کیلومتر کم نمیشه دینام ماشین با اهمتر تست کردم ۱۴وخورده ای برق تولید میکنه البته از خروجی خود دینام که سیمکشی میخواد شروع بشه باتری ماشینم ۶۵ امپر هست و تست کردم اونم مشکل نداره اتصال منفی هم تقویت شده برق باتری موقع روشن بودن ۱۳و خورده ای هست نسبت به خروجی دینام کمتره از مشکلات برقی دیگه شیشه سمت شاگرد از سمت راننده اصلا عمل نمیکنه از سمت خودشم باید کمکش کنی؟
سوال دوم این همه گفتم تنها یک سوال بوده؟ کولر همین ماشین تا حالا سرویس نشده و رادیات داخلی زیر داشبورد بیش از حد کثیف هست و فکر کنم یکی یا تنها دلیل کم شدن پرتاب بادش گرفتی شبکه های همین رادیات باشه کولر ساز میگه واسه تمیز کردنش باید گاز کولر خالی بشه گاز کولر هم فابریک خودشه و از سرماش خیلی راضی هستم فقط پرتابش کمه آیا میشه بدون خالی شدن گاز بشورمش با کارواش؟پارسال یه خوره شیلنگ اب گرفتم بهش ولی تمیز نشد زیاد
سوال سوم ماشین دوگانه سی انجی دستی هست ۴ تا شمع بوش NGK دو پلاتین دارم اصلی ۵ سالی میشه دارمشون میخواستم بزارم رو ماشین اما شنیدم دو پلاتین رو دوگانه نمیشه بست این حرف درسته؟مشکلی داره یا نداره این شمع ها رو ببندم رو ماشین
-
13 خرداد 1400, 06:00 #189
میگم کسی پراید سوار نمیشه دیگه یا پرای کسی ایراد پیدا نمیکنه و یا اینکه سایت متروکه شده تمام تاریخ ها واسه یک سال پیش هست و هیچکسی سوالی نمیپرسه و جوابی نمیده
-
27 مرداد 1400, 04:24 #190
کمک فوری اگه کسی اطلاعاتی داره از ایرادات عجیب غریب خواهش میکنم بگه
من یه پراید کاربراتوری سفری ۷۹ دوگانه دستی دارم ، مدتیه یه ایرادی کرده اونم تو گاز ، باید هر مسیری تو هواکش هست ببندم تا خاموش نشه یا تو استارت روشن بشه چند لای با پارچه گلوگاه ورودی هواکش بستم حتی اگه یه لایه باشه موتوردورش میاد پایین و خاموش میشه میگیرم دورش میره بالا و میزونتر کار میکنه البته کامل هم جلو مسیر گرفتنی خاموش میشه تو بنزین اینجور نیست میترسم به موتور فشار بیاد و روغن سوزی بندازه که تاحدودی هم روغن سوزی انداخته ممنون میشم کسی کمکم کنه .
ویرایش توسط آیدین : 27 مرداد 1400 در ساعت 04:27